Terror Alert Level

Wednesday, December 15, 2010

More On Fox

It was just a few days ago that I posted the information from MediaMatters For America on how Fox's news editors instructed news staffers to use language favorable to the Republican party's agenda in reporting on health care reform.

Looks like they did it with climate change as well:

In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question."
The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued less than 15 minutes after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations' World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record."

Facts have a well known liberal bias.

Labels: , ,

This page is powered by Blogger. Isn't yours?